Dag 3 t/m 5 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Isabelle Wagemaker - WaarBenJij.nu Dag 3 t/m 5 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Isabelle Wagemaker - WaarBenJij.nu

Dag 3 t/m 5

Door: Isabelle Wagemaker

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

20 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Maandag moesten we dan toch aan de bak... Eenmaal in de bus richting
het hotel begonnen we het toch een beetje spannend te vinden daardoor een paar haltes te vroeg uit de bus gestapt. Maar we hadden nog genoeg tijd om de rest te voet af te kunnen leggen. In het hotel werden we netjes ontvangen door onze stagebegeleidster, we kregen een rondleiding en moesten daarna meteen aan de slag. Iets wat ons meteen opviel was dat het veel losser werd toegepast dan dat het ons was aangeleerd. We mochten om 4 uur stoppen en waren daarna meteen super moe door alle indrukken van die dag. Vooral het switchen tussen 3 talen; Nederlands, Spaans en Engels was toch wel een beetje wennen.

Dinsdag begonnen we om 7 uur met werken waardoor we dus om 5 uur moesten op staan, wat toch wel een beetje wennen was. Ik mocht die dag meteen meedraaien in de ontbijt dienst wat betekende dat we de gasten van thee en koffie moesten voorzien en tafels moesten uitruimen en opdien op dekken. 's middags mocht ik voor het eerst meedraaien in de bar, wat toch nog behoorlijk lastig was. De tweede dag vond ik zelf leuker dan de eerste omdat we al meer mochten en konden doen.

Woensdag hadden we een vrije dag! Eerst heerlijk kunnen uitslapen en daarna besloten om naar Park Güell en de primark te gaan. We gingen voor het eerst met de metro dus dat was eerst even kijken maar het was ons erg goed af gegaan en het is eigenlijk heel makkelijk. Eenmaal in Park Güell keken we onze ogen uit, we hebben heerlijk in het zonnetje zitten genieten en alles bezichtigd en natuurlijk veel foto's gemaakt. Daarna naar de primark gegaan wat eigenlijk weer aan de andere kant van Barcelona ligt, maar met de metro is alles redelijk snel te bereiken. Een aantal dingetjes gekocht bij de primark en even bij de haven wezen kijken. Dit was toch een behoorlijk intensieve dag, dus toen we terug kwamen in het appartement waren we uitgeteld en hebben we maar een pizza in de oven gegooid.

Vandaag hadden we ook nog een dagje vrij en het was heerlijk weer dus we besloten naar de markt op de ramblas te gaan! Daar wat groente en fruit gekocht en de vlees afdeling maar overgeslagen omdat daar allemaal varkenskoppen,geiten en ingewanden in de vitrines lagen. We waren al een hele tijd op zoek naar churros maar we hebben ze eindelijk gegeten, ergens in een smal straatje bij een bakkertje, echt super lekker! Daarna hadden we besloten om nog even naar het strand te gaan, daar hebben we lekker kunnen luieren. Toen de wind wat ging opzetten zijn we terug naar de metro geslenterd en weer terug naar huis zijn gegaan.

Morgen gaan we weer aan de slag!
Gros besos en España !